Łódź jest miastem czterech kultur

W dniu 22.11 uczniowie z klas 4 a , 4 b, 5 a i 5 b uczestniczyli w autokarowej wycieczce po Łodzi, która zorganizowana została dla uczniów młodszych klas z okazji 100- lecia odzyskania niepodległości przez Polskę i oczywiście przez nasze miasto. Dzieci zwiedziły katedrę katolicką oraz uczestniczyły w lekcji historii przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Odwiedziły również zbór ewangelicki, gdzie przewodnik ciekawie opowiadał o samej świątyni ale i o wierze ewangelickiej. Uczniowie mieli okazję zwiedzić nekropolię przy ul. Brackiej, czyli cmentarz żydowski. Obejrzeli także wystawę stałą w Muzeum Tradycji Niepodległościowych przy ul. Gdańskiej oraz uczestniczyli w prelekcji przy budynku Muzeum Tradycji Niepodległościowych przy ul. Zgierskiej. Dodatkową atrakcją wycieczki była wizyta na tarasie widokowym lotniska im. Władysława Reymonta oraz obejrzenie budynku lotniska i stacji  meteorologicznej z zewnątrz. Dzieci cieszyły się, że jako łodzianie mogli lepiej poznać historię swojego  miasta. Zobacz zdjęcia.

,,Słodki listopad”

W listopadzie Samorząd Uczniowski ogłosił rywalizację między klasami w zdobywaniu środków finansowych na różne cele charytatywne. Wszystkie klasy podeszły do zadania bardzo poważnie . Niektóre klasy przygotowały kiermasze, na których uczniowie sprzedawali różnorodne wypieki: ciasta, ciasteczka oraz potrawy wytrawne pochodzące z różnych regionów Polski. Wszystkie te pyszności umiliły nam wiele listopadowych przerw. Uczniowie zbierali również makulaturę, którą oddali do punktu skupu, a klasa III przygotowała piękne kotyliony z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę i sprzedawali je wśród członków swojej rodziny. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu uczniów, wychowawców i rodziców, bez których nie powstałyby te niesamowite słodkie specjały zebraliśmy!!!!!! 2000,22 zł. Ta ogromna kwota zostanie zgodnie z wyborem klas przekazana na różne akcje i cele charytatywne. Samorząd uczniowski jeszcze raz bardzo dziękuje wychowawcom, uczniom i rodzicom za ogromny wkład pracy włożony w naszą akcję. Dzięki Wam pomożemy wielu potrzebującym. Pokazaliście, że macie wielkie serca. Pamiętajcie , dobro powraca!. Dziękujemy SU.
Ranking klas i akcje na jakie klasy zdecydowały przekazać zgromadzone przez siebie pieniądze.
I miejsce – kl.IVa – 362,31 zł – Schronisko dla zwierząt na ul. Marmurowej.
II miejsce – kl.IVc – 342 zł –
III miejsce – kl. Vb – Ośrodek Rechabilitacji Zwierząt w Łagiewnikach.
IV miejsce – kl. VIIIb – 237,69 zł – Schronisko dla zwierząt na ul Marmurowej.
V miejsce – kl. IIIa – 182,50 zł – Stowarzyszenie Łódzkie Hospicjum dla Dzieci ul. Łupkowa
VI miejsce – kl. Vc – 175 zł – Stowarzyszenie Łódzkie Hospicjum dla Dzieci ul. Łupkowa.
VII miejsce – kl.VIIIa – 172,62 zł – Schronisko dla zwierząt na ul Marmurowej.
VIII miejsce – kl. VIa – 156,60 zł – Schronisko dla zwierząt ul. Marmurowa.
IX miejsce – kl. VIIa – 120 zł – Szlachetna Paczka.
X miejsce – kl. Va – 81,50 zł – Szlachetna Paczka.
XI miejsce – kl. IIb – 41 – Szlachetna Paczka
XI miejsce – kl. IVa – 10 zł – Schronisko dla Zwierząt ul . Marmurowa.

Wycieczka do Manufkatury Czekolady

We wtorek 20 listopada uczniowie z naszej klasy oraz z klasy 5c wybrali się na wycieczkę do fabryki czekolady w Łodzi.
Na miejscu pani z manufaktury opowiedziała nam o swoim zawodzie, o produkcji czekolady i o fabryce, w której odbywały się warsztaty. Później rozdała karteczki, na których układaliśmy swoje wzory czekolady. Następnie otrzymaliśmy rozpuszczoną i gorącą czekoladę, do której wkładaliśmy smakowite dodatki, np.: migdały, żurawinę, wiórki z kokosa.
Następnie nasze własnoręczne wyroby zostały włożone do lodówki do zastygnięcia. Mogliśmy także spróbować ziaren kakaowca, z którego wytwarzana jest czekolada.

Potem oglądaliśmy bardzo ciekawą prezentację pt. Od ziarna do tabliczki, w której przedstawiono proces powstawania czekolady. Dowiedzieliśmy się także, co to jest temperowanie czekolady. Później otrzymaliśmy od pani ciepła czekoladę, która smakowała wspaniale.

Na zakończenie warsztatów dostaliśmy tabliczki czekolady, które sami wyprodukowaliśmy. Wszyscy mieli ochotę natychmiast ich spróbować, ponieważ wyglądały bardzo apetycznie.

W domu pochwaliliśmy się naszymi wyrobami. Moim rodzicom bardzo smakowała i podobała się tabliczka, którą sam zrobiłem.

Piotrek Rzeźnicki

Stulecie Odzyskania Niepodległości w SP 58

W dniu 9.11 odbyła się w naszej szkole patriotyczna i radosna uroczystość z okazji stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 58, nauczyciele i pracownicy szkoły oraz zaproszona młodzież i nauczyciele z Publicznego Gimnazjum nr 14 w Łodzi wspólnie zaśpiewali hymn narodowy. Wszyscy mieli okazję obejrzeć ciekawą prezentację multimedialną dotyczącą procesu odzyskania suwerenności przez nasze państwo, która została wykonana na podstawie sondy przeprowadzonej wśród uczniów naszej szkoły. Śpiewaliśmy znane i najpiękniejsze pieśni patriotyczne oraz dowiedzieliśmy się o ich genezie. Uczniowie otrzymali również nagrody i dyplomy za udział w konkursach: plastycznym, muzycznym, quizie historycznym  dotyczącym wystaw patriotycznych „Ojcowie niepodległości” oraz „Łódzcy twórcy niepodległości”. Przyznane zostały także nagrody dla klas za najpiękniejszą dekorację niepodległościową sal lekcyjnych. Po zakończonej uroczystości uczniowie najstarszych klas po opieką wychowawców udali się w kierunku Rynku Bałuckiego i Manufaktury, aby rozdać przechodniom  przygotowane wcześniej patriotyczne ulotki dotyczące obchodów stulecia odzyskania niepodległości i powrotu Polski na mapę Europy.

Rekonstrukcja historyczna

Uczniowie naszej szkoły w miesiącach: wrześniu, październiku i listopadzie uczestniczyli w ożywionych lekcjach historii, warsztatach historycznych oraz rekonstrukcjach historycznych. Klasa 4b skorzystała z ożywionej lekcji historii w Muzeum Tradycji Niepodległościowych przy ulicy Gdańskiej 13 przygotowanej przez grupę rekonstrukcji historycznej “Kujawska Brać Szlachecka”. W Domu Kultury “Ariadna” na Widzewie odbyły się warsztaty historyczne pt. “Dawno temu w średniowieczu…”, w których uczestniczyła klasa 4b zapoznając się ze zwyczajami, zabawami i życiem w wiekach średnich. Z okazji stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę, starsza młodzież z klas 7a, 8a, 8b wzięła udział w rekonstrukcji historycznej “Łódź 1914”, poświęconej procesowi odzyskania niepodległości przez nasze państwo. Klasy miały okazję zobaczyć autentyczne rekwizyty, broń i umundurowanie z tamtego okresu. Była to doskonała lekcja historii tematycznie związana z obchodami setnej rocznicy powrotu naszego państwa na mapę Europy.