Wycieczka do Poznania i okolic

Był słoneczny, jesienny dzień dokładnie 9 listopada kiedy trzy klasy ósme oraz klasa siódma wybrały się na wycieczkę do Poznania. Wielkimi krokami zbliżało się święto odzyskania niepodległości oraz dzień św. Marcina. Można zatem powiedzieć, że była to wyprawa tematyczna. Łódź od Poznania dzieli ok. 200km, podróż zajęła nam 3 godziny. W samo południe obejrzeliśmy pokaz ruchomych figurek koziołków i wysłuchaliśmy towarzyszących temu wydarzeniu kurantów. Pani przewodnik ciekawie przytoczyła nam związaną z koziołkami legendę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Starówki gdzie spacerowaliśmy uliczkami Starego Miasta podziwiając Ratusz, Pręgierz, Fontannę Prozerpiny czy domki Budników. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem oglądając pałace i kamienice kupieckie, kościół farny z krużgankami.  Po wielu atrakcjach turystycznych w centrum Poznania postanowiliśmy się zrelaksować nad jeziorem maltańskim (jednym z najbardziej znanych torów regatowych). W późnych godzinach popołudniowych dotarliśmy do Rogalowego Muzeum poświęconemu tradycji wypieku rogala, mającej już 150lat. Poznaliśmy tam sposób produkcji tego przysmaku według oryginalnej receptury. Podczas tego niezwykłego pokazu uczestnicy wycieczki mogli spróbować swoich sil kulinarnych przy wyrobnie wielkopolskiego symbolu cukierniczego. Wieczorem wróciliśmy do miejsca zakwaterowania, gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja. Noc minęła niestety szybko na rozmowach, grach i oglądaniu TV. Kolejny dzień 10 listopada również obfitował w wiele zdarzeń i zabawnych przygód. rano zjedliśmy śniadanie w formie szwedzkiego bufetu i udaliśmy się do Puszczykowa. Tam z kolei zwiedziliśmy dom (obecnie muzeum) słynnego podróżnika Arkadego Fiedlera – autora m.in. “Dywizjonu 303”. Mogliśmy tam zobaczyć pamiątki z podróży twórcy, miniaturę piramidy, czy statek “Santa Maria”.

Miasteczko pożegnało nas słonecznym blaskiem i wkrótce wracaliśmy do Łodzi. Przed szkolą czekali na nas stęsknieni rodzice. Jednym słowem wycieczka była udana i pozostawiła w naszych sercach wiele pięknych wspomnień z tego regionu Polski. Zobacz zdjęcia